TOITUMISKAVA NÄIDIS


Päevamenüü näidis – 1500 kcal

HOMMIKUSÖÖK
Omlett singi ja tomatitega Retsept
Muna - 110g/2 muna 110g Klopi kausis munad, vesi, sool ja pipar (võid lisada natuke piima). Haki sink ja punane sibul. Prae pannil sinki ja sibulat mõni minut. Tõsta kõrvale ja hoia soojas. Vala pannile õli ja kalla peale munasegu. Kui munasegu hakkab hüübima, tõsta peale singisegu. Kata omlett kaanega ja lase hüübida veel paar minutit, serveerimisel puista peale tilli ja serveeri meelepärane salat (tomati-frillise salat). Kõrvale joo tass rohelist teed meega. Lisaks söö üks värske puuvili.
Sink - 50g/4 viilu 50g
Oliiviõli - 5g/1tl 5g
Maitseks: punane sibul 5g
Salat - 200g/maitse järgi 200g
Pirn 150g/1 väiksem 150g
Mesi - 5g/1tl 5g
Tee - 1 tass 250g
VAHEPALA I
Kanatortilla Määri tortilla sulajuustuga. Aseta soojendatud tortillale salatilehed, kanafilee tükid (eelnevalt küpsetatud) ja tükeldatud tomat ja kurk. Keera tihedalt rulli ning serveeri meelepärase kastmega. Kõrvale joo maitsestatud vett.
Kanafilee - 50g/pool käelaba 50g
Oliiviõli 5g/1tl 5g
Santa Maria täisteratortilla 42g/1tk 42g
Sulajuust (Merevaik) - 15g/1.5tl 15g
Jääsalat 2-3 lehte 18g
Tomat - 40g/1tk 40g
Kurk - maitse järgi 15g
Vesi sidruni/laimi/marjadega
LÕUNASÖÖK
Tatar juurviljadega Keeda tatar. Tükelda juurviljad ning prae pannil, kui peaaegu valmis, lisa keedetud tatar ja kuumuta veel korra läbi. Kõrvale joo vett (vajadusel maitsesta kurgi/laimi vms) ja lisaks söö üks värske puuvili.
Suvikõrvits- maitse järgi 1g
Tatar - 40g/0,5 klaasi 40g
Tomat - 40g/1tk 40g
Seller- 30g/maitse järgi 30g
Paprika 80g/ üks poolik 80g
Oliivi/kookoseõli - 5g/1tl 5g
Õun - 120g/1 keskmine 120g Keeda tatar. Tükelda juurviljad ning prae pannil, kui peaaegu valmis, lisa keedetud tatar ja kuumuta veel korra läbi. Kõrvale joo vett (vajadusel maitsesta kurgi/laimi vms) ja lisaks söö üks värske puuvili.
VAHEPALA II
Pähklid ja tee Vahepalaks söö pähkleid ja mandleid ning joo kõrvale tass rohelist teed ilma suhkruta.
Pähkel - 20g/1 peotäis 20g
Mandel - 12g/10tk 12g
Tee - 1 tass 250g Vahepalaks söö pähkleid ja mandleid ning joo kõrvale tass rohelist teed ilma suhkruta.
ÕHTUSÖÖK
Juurviljad kanafileega Prae kanafilee tükid pannil, kui valmis, tõsta kõrvale ja hoia soojas. Kuumuta pannil aedviljasegu. Kui valmis, lisa kana ja serveeri (maitsesta vürtsidega). Lisaks söö näkileiba, millele määri peale merevaiku ja lisa sink. Kõrvale joo vett (vajadusel maitsesta).
Näkileib 20g/2 viilu 20g
Sink - 50g/4 viilu 50g
Sulajuust (Merevaik) - 10g/1tl 10g
Juur- ja aedvilisegu - 300g/maitse järgi 300g
Kanafilee - 75g/ 3/4 käelaba 75g

Uuri lähemalt toitumiskavasid põnevate retseptidega