Paleo näidismenüü


PALEO päevamenüü näidis – 1500 kcal

HOMMIKUSÖÖK
Banaanipuder Retsept
Suurem banaan - 1 tk 170g Koori banaan, lõika viiludeks. Pane banaaniviilud ja mandlipiim väikesele pannile, lisa ülejäänud ained. Hauta tasasel tulel u 5 minutit.
Mandlipiim - 4 spl 60g Koori banaan, lõika viiludeks. Pane banaaniviilud ja mandlipiim väikesele pannile, lisa ülejäänud ained. Hauta tasasel tulel u 5 minutit.
Chia-seemned - 1 tl 5g
Mandlilaastud - 1 spl 10g
Mandlid, hakitud - 1 spl 20g
VAHEPALA I
Vaarika-chia-kookosepuding Sega chia-seemned ja kookospiim ühtlaseks. Lisa vaarikad ja sega kergelt läbi. Lase umbes tund aega paisuda.
Kookospiim - 0,5 klaasi 100g Sega chia-seemned ja kookospiim ühtlaseks. Lisa vaarikad ja sega kergelt läbi. Lase umbes tund aega paisuda.
Chia-seemned - 1 spl 10g Sega chia-seemned ja kookospiim ühtlaseks. Lisa vaarikad ja sega kergelt läbi. Lase umbes tund aega paisuda.
Vaarikad, värsked või sulatatud - 3 spl 30g Sega chia-seemned ja kookospiim ühtlaseks. Lisa vaarikad ja sega kergelt läbi. Lase umbes tund aega paisuda.
LÕUNASÖÖK
Kõrvitsasupp muskaadiga
Aedviljapuljong - 0,5 klaasi 120g Kuumuta aedviljapuljong keemiseni. Lisa tükeldatud kõrvits, sibul ja küüslauk. Hauta tasasel tulel, kuni aedviljad on pehmed (u 20 min). Püreesta supp, maitsesta muskaadi, soola ja pipraga, kuumuta veelkord läbi. Kaunista kookospiimaga. Serveeri küpsetatud kanakuubikutega. Söö ka üks pirn.
Kõrvits, puhastatud, tükeldatud - 2 peotäit 200g
Sibul, hakitud - 0,5 tk 50g
Küüslauguküüs - 1 tk 2g
Kookospiim - 1 spl 10g
Muskaatpähkel, riivitud - noaotsatäis 1g
Kanafilee - u käelaba 100g
Sool, must pipar - maitse järgi
Pirn - 1 keskmine 150g
VAHEPALA II
Melonismuuti Pane melonikuubikud ja päevalilleseemned blenderisse ja püreesta ühtlaseks.
Meloni puhastatud viljaliha - 2 peotäit 200g Pane melonikuubikud ja päevalilleseemned blenderisse ja püreesta ühtlaseks.
Päevalilleseemned - 1 spl 15g Pane melonikuubikud ja päevalilleseemned blenderisse ja püreesta ühtlaseks.
ÕHTUSÖÖK
Ahjupeedi ja vutimuna salat kiluga Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.
Peet, värske - 1 tk 80g Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.
Punane sibul - 0,5 tk 40g Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.
Oliiviõli - 2 spl 20g Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.
Palsamiäädikas - 1 spl 7g Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.
Mesi - 1 tl 5g Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.
Vutimuna - 3 tk 30g Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.
Vürtsikilufilee - u 8-9 tk 50g Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.
Jääsalat (või muu meelepärane salat) - maitse järgi 50g Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.
Sool, pipar - maitse järgi Esmalt tee marinaad: sega oliiviõli, palsamiäädikas ja mesi, maitsesta soola ja pipraga. Lõika kooritud sibulast õhukesed viilud, kalla neile marinaad ja jäta seisma. Koori peet, poolita ja pane eraldi fooliumitükkidele. Nirista peetidele veidi õli ja palsamiäädikat, maitsesta soola-pipraga, keera fooliumi sisse ja küpseta 200 kraadi juures 45-60 minutit. Lase jahtuda ja viiluta. Pane taldrikule salat, peet, kilufileed ja poolitatud vutimunad.Tõsta peale sibulad ja nirista üle marinaadiga.

Uuri lähemalt toitumiskavasid põnevate retseptidega