Taimetoitlase näidismenüü


TAIMETOITLASE päevamenüü näidis – 1700 kcal

HOMMIKUSÖÖK
Köögiviljaomlett Retsept
Muna - 2 tk 110g Puhasta ja tükelda paprika, suvikõrvits ja šampinjonid. Kuumuta pann ja lisa kookosõli. Lisa köögiviljad - kõigepealt paprika, seejärel seened ja suvikõrvits. Maitsesta soola ja pipraga ning kuumuta veidi. Samal ajal klopi kausis lahti munad, lisa veidi soola ning vala pannile köögiviljade peale. Prae mõlemalt poolt kuldpruuniks. Serveeri ja söö kõrvale täisteraleiba.
Paprika - 1/2 suuremast 50g
Suvikõrvits - 1/2 väiksemast 75g
Šampinjonid - 3tk 50g
Kookosõli extra virgin - 1 tl 3g
Täistera leib - 2 viilu 80g
Kohv - 1 tass 220g
Sojapiim - 5 tl 25g
VAHEPALA I
Porgandidipp
Porgand - 1 suurem 100g Puhasta ja lõigu porgandid kangideks. Ava oakonserv ja loputa oad jooksva vee all sõelal. Pane mittevajaminevad oad klaaspurki hoiule ning ülejäänud blenderisse. Piserda ubadele sidrunimahla ning haki sidrunikoor võimalikult peeneks ning lisa samuti ubadele. Blenderda ühtlaseks massiks. Vajadusel võid lisada veidi vett. Maitseta soola, pipra ja oliivõliga. Kasta porgandikange oahummusesse ja naudi.
Konserveeritud valged oad - 5 spl 100g
Sidrun - 1 viil 7g
Oliivõli - 1 spl 10g
LÕUNASÖÖK
Köögiviljavokk kinoaga
Kinoa - 10 spl 115g Keeda kinoa umbes 15 minutit (2 osa vett ja 1 osa kinoad). Samal ajal kuumuta vokipannil oliivõlis külmutatud köögiviljade segu. Kui kinoa on valmis, lisa köögiviljadele ja sega läbi. Maitsesta soola ja pipraga, lisa tilli ja rohelist sibulat.
Külmutatud lillkapsa, brokkoli, porgandi segu - 2 peotäit 200g
Oliivõli - 1 spl 10g
Till - maitse järgi (1 spl) 5g
Roheline sibul - maitse järgi (1 spl) 12g
VAHEPALA II
Puuvili ja seemned Söö õuna koos peotäie kõrvitsaseemnetega.
Õun - 1 suurem 180g
Kõrvitsaseemned - 2 spl 40g
ÕHTUSÖÖK
Forellifilee värske salatiga
Forellifilee - 1 käelaba suurune 120g Aseta forellifilee küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Maitsesta soola ja piprga ning küpseta 180 kraadises ahjus umbes 20 minutit või kuni kala on pealt kuldpruun. Samal ajal valmista ette salat. Puhasta ning rebi tükkideks frillice. Lisa hakitud kurk, tomat ja riivitud porgand. Väikeses kausis sega kokku kaste: oliivõli, sool, pipar ning piserda hulka sidrunimahl. Vala salatile ja sega kokku. Serveeri kala koos salatiga ning söö kõrvale 2 viilu täisteraleiba.
Frillice salat - maitse järgi 30g
Kurk - 1/2 keskmist 80g
Tomat - 1 tk 40g
Porgand - 1 väiksem 50g
Oliivõli - 2 spl 20g
Sidrun - 2 viilu 14g
Täisteraleib - 2 viilu 80g

Uuri lähemalt toitumiskavasid – tervislikud retseptid ja kaalu langetamine